7 Haziran 2019 Cuma

Motosiklette Lastik Basıncının Önemi

Herkese Merhaba,

Bu yazımda lastik basıncının önemine değineceğim ve sonrasında bazı motosiklet modelleri için kullanma kılavuzlarında verilen ideal basınç değerlerini paylaşacağım. 

Bahara girmemiz ve sıcaklıkların yükselmeye başlaması ile birlikte çoğu motosiklet kullanıcısı gibi ben de motosikletimi biraz daha sık kullanmaya başladım. Malum çevre şartları uygun olmaya başladıkça, kış boyu özlemini çektiğimiz yolların, virajların keyfini çıkarmaya başladık hep beraber.

Benim durumumda farklı olan konu ise motosikletimin genel huzursuzluğu ve dengesizliği idi. Yavaş hızlarda denge problemim oluyor, hızlanmaya başlayınca motosikletin genel hali daha problemli hale geliyordu. Acaba öncesinde de mi böyleydi diye düşünmeden edemiyordum. Birkaç kilometrelik şehir içi sürüşler bile bırakın keyif vermeyi, yavaş yavaş gerilim filmini andırmaya başlamıştı.




Keyfim kaçmıştı açıkçası, potansiyel sebepler olarak aklıma gevşemiş bir yürür aksam bağlantısı veya gidon rulmanı geliyordu. Lastiklerim henüz 7.000 km civarında olduğu için lastiklerden kaynaklanan bir sıkıntı olacağına pek ihtimal vermiyordum. Eşle dostla ufak bir istişare sonrasında motosikletimi bir servise götürmeye karar verdim. Mutlaka bir sebebi olmalıydı, ve uzman kişilerin müdahale etmesi gerektiğine kanaat getirmiştim artık. Çok sofistike bir problemim olduğuna neredeyse emindim.

Yine bir akşamüstü ekipmanlarımı giyip motosikletimin başına geçtim. Bina kapısının yanında park edilmiş olan X-Max ımı orta sehpadan indirip paytak paytak geri çıkmaya başladım (evet itiraf ediyorum ben motosikletimin yanında yürüyerek manevra yapamıyorum, onun yerine binerek adımlarımla manvera yapıyorum  😊😊😊)

Kapı hizasına gelince ne kadar cool olduğumu kontrol etmek için camdaki yansımama baktım, her zamanki gibi süperdim. Ancak genel mükemmelliğime gölge düşüren bir unsur vardı: ön lastik. Ön lastiğin neredeyse janta oturmuş halini görünce ne kadar şaşırdığımı anlatamam. Bu kadar basit bir şey bu kadar zamandır nasıl gözümden kaçmıştı. aydınlanmıştım birden. motordan inerek cep telefonundan motosikletimin kullanma kılavuzuna ulaşarak fabrikasyon hava basınç değerlerini buldum. 32/36 psi veriyordu ön ve arka için. Çok yavaş ve dikkatli bir şekilde benzinliğin yolunu tuttum. Ön lastiğe hava tabancasını taktığımda gösterdiği değer 8 psi !!! idi. Bu hale gelene kadar neler yaptığımı düşündüm bir an, aklım neredeydi acaba. Arka teker 30 psi i gosteriyordu, onda çok fazla bir kayıp olmamıştı.

Havaları olması gereken hale getirdikten sonra benzinlikten çıkışımı muhtemelen uzun süre unutmayacağım. Motosikletim adeta yeniden doğmuştu, kıvraklığı gidon tepkileri çok canlı hale gelmişti. Kask içinde gülümsedim.

O gün aslında en temel bir kaç kontrolün ne kadar önemli olduğunu kendi adıma tekrar öğrenmiş oldum, bu yazı ile sizinle de paylaşmak istedim.

Yazının devamında ülkemizde çok sayıda bulunan bazı motosiklet modelleri için kullanma kılavuzlarında tavsiye edilen hava basıncı değerlerini sizinle paylaşmak istedim. Benim gibi bir durumda kalırsanız kolayca ulaşabileceğiniz bir kaynak olur umarım. Herkese güvenli ve keyifli sürüşler diliyorum.

Unutmadan, aşağıda verilen değerler lastikler soğuk iken geçerli olan değerler olduğunu da belirteyim.

Yamaha X-Max 400 - 2014 
Ön: 32 psi 
Arka: 36 psi
(tüm ağırlık değerleri için aynı hava basınçları tavsiye ediliyor)

***

Yamaha X-Max 250 - 2015 
0 - 90 kg
Ön: 29 psi 
Arka: 32 psi

90 - 181 kg
Ön: 30 psi 
Arka: 36 psi

***

Yamaha YZF R25 - 2014 
Ön : 29 psi
Arka : 33 psi
(tüm ağırlık değerleri için aynı hava basınçları tavsiye ediliyor)


***

Yamaha YBR 125 -  2014 
0 - 90 kg
Ön: 25 psi 
Arka: 29 psi

90 - 194 kg
Ön: 25 psi 
Arka: 41 psi

***

Honda CBF 150 
Sadece Sürücü
Ön: 25 psi 
Arka: 29 psi

Sürücü + Yolcu
Ön: 25 psi 
Arka: 33 psi


***

Honda PCX 125 
Sadece Sürücü
Ön: 29 psi 
Arka: 33 psi

Sürücü + Yolcu
Ön: 29 psi 
Arka: 36 psi



***

Honda PCX 150
Sadece Sürücü
Ön: 29 psi 
Arka: 33 psi

Sürücü + Yolcu
Ön: 29 psi 
Arka: 36 psi

***

Honda CBR 250R 
Sadece Sürücü
Ön: 29 psi 
Arka: 29 psi

Sürücü + Yolcu
Ön: 29 psi 
Arka: 33 psi

***

Honda CBR 125R 
Sadece Sürücü
Ön: 25 psi 
Arka: 29 psi

Sürücü + Yolcu
Ön: 25 psi 
Arka: 33 psi

***

Honda Spacy Alpha
Sadece Sürücü
Ön: 21 psi 
Arka: 29 psi

Sürücü + Yolcu
Ön: 21 psi 
Arka: 33 psi


***


Honda CRF 250L 
Sadece Sürücü
Ön: 22 psi 
Arka: 22 psi

Sürücü + Yolcu
Ön: 22 psi 
Arka: 22 psi



***



Bajaj Pulsar NS 150
Sadece Sürücü
Ön: 25 psi 
Arka: 28 psi

Sürücü + Yolcu
Ön: 25 psi 
Arka: 32 psi



3 yorum:

  1. xmax400 motosikletimin arka lastik havası sürekli 16ya düşüyor her yakıt alışımda hava basmam gerekiyor acaba kronik mi bu motorlarda hava basıncı düşmesi durumu çok enteresan gerçekten sürekli olarak böyle hava düşmesi.



    etiketler: telefon askısı, askılı telefon kılıfı, iphone askısı, çapraz askılı telefon kılıfı modelleri için hemen ziyaret edin. https://www.zoey-design.com

    YanıtlaSil
  2. Güzel paylaşım, emeğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Samimi anlatım için teşekkür ediyorum. Biraz önce hava bastım pcx125 ime eve geldim ve araştırmak istedim. 12psi olmuş ikisinde ve yaşadıklarım anlattığınızın ne bir eksiği ne bir fazlası çok büyük etken gerçekten

    YanıtlaSil