30 Haziran 2019 Pazar

Muayenesiz Motosiklet Trafik Cezası


Herkese Merhaba,

Bu yazımda muayenesi geçmiş bir motosiklet ile trafik çevirmesine girdiğinizde neler olduğunu anlatmaya çalışacağım.

Genellikle kurallara uyan biri olarak muayenesi geçmiş bir motosiklet ile nasıl bir çevirmeye girdiğimi ben de anlayabilmiş değilim. Ancak olan oldu, en azından hikayemi paylaşayım da, okuyanlar için belki bir faydası olur.

Ramazan bayramı için aile ziyaretine motosiklet ile çıkmaya karar vermiştim. Xmax'ım bakımı yapılmış, lastik havaları yerinde, temiz vaziyette, yani 150 km lik keyifli bir yolculuğa hazırdı. Bayram trafiklerini genellikle daha riskli bulsam da, ışıklarda uzun kuyruklar halinde bekleyenlerin yanından süzülerek geçmenin büyüsüne kapılmış ve motosikleti tercih etmiştim.




Dönüş yolunda sabah erken yola çıkarak sıcaklıklar çok yükselmeden eve gelmeyi planlıyordum. Yolun ortalarında polis memuru sağa çekmemi istediğinde gayet kendimden emin bir şekilde sağa çektim ve kolay gelsin diyerek evraklarımı hazırlamaya koyuldum. Ehliyet ve ruhsatım yanımda, ekipmanlarım tam, trafik sigortam var, hızlı gitmiyorum, mauyeneme daha 2 hafta var. Yani bir çevirmede ne kadar rahat olunabilecekse o kadar rahattım. Sadece ehliyet dedi memur arkadaş, hay hay dedim ve ehliyetimi verdim. Cep telefonundan bilgilerimi geçerken ben de kaskımı ve montumu çıkarmaya koyuldum. Arkadan "muayenesi yok" gibi bir cümle takıldı kulağıma, polis memuru gerçekten de benim motosikletim için konuşuyordu bunu. Müdahale ettim, 22 haziran da bir yanlışlık olmalı dedim ve ruhsatı çıkarmaya koyuldum. Adam nisan da bitmiş deyince, 22/4/2019 ve 22/6/2019 un ne kadar birbirine benzer şekilde yazılabileceğini idrak etmeye başladım. 

El yazısı ile yazılan 4 ü ben 6 olarak okumuş ve haziran diye kaydetmiştim hafızama. iki rakamın da alt kısımlarının matbu yazı üzerine denk gelmesi de yanlış anlamamı kolaylaştırmıştı açıkçası. 

Birden büyük bir endişeye kapıldım. Motosikleti bağlayacaklar mıydı? Çok şükür öyle bir şey söz konusu değil. Ekip otosundaki memur bey e yönlendirildim. O da makbuzu çıkartıp yazmaya başladı. bir adet trafik cezası bir adet de 7 günlük izin formu düzenledi ve imzalamam için bana uzattı.





Özet olarak 6 Haziran 2019 itibariyle muayenesi geçmiş motosiklet kullanmanın cezası 235 TL. Bu trafik cezasını 15 gün içinde 25% indirim ile ödeyebiliyorsunuz.

Bunun yanında ceza tarihinden itibaren 7 gün süreyle geçerli bir izin kağıdı düzenliyorlar. Muayeneye giderken tekrar bir çevirme olursa bu izin kağıdını ibraz ederek yeni bir trafik cezası yemekten kurtuluyorsunuz. Ancak bu izin kağıdının sonraki 7 gün boyunca istediğiniz gibi motosikleti kullanmaya izin vermediğini belirtmem gerek.

Muayenenizi yaptırmadan ikinci defa çevirmeye girerseniz bu sefer cezanız 415 TL ye yükseliyor.





Yani benim de yaptığım gibi ilk fırsatta muayeneyi yaptırıp tüm işlemlerimiz eksiksiz bir şekilde trafiğe çıkmak en doğrusu.

Umarım bilgilendirici bir yazı olmuştur.

Herkese güvenli ve keyifli sürüşler diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder