2 Eylül 2019 Pazartesi

XMax400 Yakıt Tüketimi

Herkese Merhaba,

Daha önceki yazılarımda da göreceğiniz üzere Xmax 400 kullanıcısıyım. Toplam 10.000 km yi geçen beraberliğimiz sonrasında yakıt tüketimi ile ilgili bazı verileri paylaşmamın hem XMax 400 sahiplerine, hem de almayı düşünen arkadaşlara bir referans olacağı kanaatindeyim. Verileri paylaşmadan önce bazı konuları belirtmem gerektiğini düşünüyorum:


  • Motosikletim 2014 model Momo Design ve şu an itibariyle 18.200 km de. 
  • Momo Design olduğu için kısa ön camı var.
  • Kullanıcı olarak benim boyum 190 cm ve ağırlığım 95 kg. Kısa ön camla birleştiğinde rüzgarı göğüs hizamda karşılıyorum.
  • Ölçüm yapılan mesafelerin 95% si şehirler arası yollarda kat edildi.
  • Kullanım tarzı genel olarak 90-110 km/h aralığında sakin şekilde kullanıldı.
  • Motosiklette bagaj olarak genelde 10 kg civarında ilave ağırlık vardı, artçı yoktu.
  • Sürüşlerin 100% ünde 52 lt Yamaha arka çanta mevcuttu.
  • Ölçüm motosiklet orta sehpada iken, tam doldurulup tripmetre sıfırlanarak alındı. Fotoğraflarda da tekrar tam doldurulduğunda tripmetre değeri ile aldığı benzin miktarı kayıt altına alındı.
  • Şu an için toplam 8 ölçüm ve 1.832 km lik değerlerin ortalamasını paylaşıyorum. İlave ölçümler geldikçe tabloyu ve fotoğrafları güncelleyeceğim.


1.832 km sonunda benim genel yakıt ortalamam 3.81 lt/100km. 3.46 ile 4.34 arasında değişen tüketimlerin genel ortalaması 3.81 olarak gerçekleşti. Detayları aşağıdaki tabloda bulabilirsiniz. 

Not: 18-22 ağustos arasındaki veriler Izmir-Kaş arasında yaptığım seyahatin verileridir.


Bilgi amaçlı her bir ölçümün fotoğraflarını da aşağıda ekliyorum:











Bu bilgiler umarım Xmax400 sürücüleri için faydalı olur. Herkese güvenli sürüşler diliyorum.

Erhan


4 yorum: