8 Eylül 2019 Pazar

Airhawk Sele Pedi Test (Konfor Sele)

Herkese Selamlar,

Bu yazımda Airhawk Sele Pedi (hava destekli konfor sele) incelememi sizlerle paylaşacağım. Konfor sele almayı düşünen motosiklet severler için bir fikir vereceğini ümit ediyorum.


Daha önceki yazılarımda Xmax400 ile ilgili en önemli şikayetimin ergonomi olduğunu, özellikle uzun mesafeli sürüşlerde sırt ağrısı problemimin olduğunu belirtmiştim. Bu sebeple EPS köpük plakalardan sırt dayama çözümü ürettim ve gayet keyifli ve verimli olarak bu sırt dayama yastığını kullanıyorum. İlgilenenler için bu yazının linkini aşağıda paylaşıyorum:


http://motosiklet-dunyam.blogspot.com/2019/01/xmax-400-surucu-srt-dayama-cozumu.html


Xmax400 genellikle sert süspansiyona sahip bir scooter olduğu için konfor seviyesinin çok yukarıda olduğunu söyleyemem. Scooter lara has geniş sele yi de göz önüne aldığımızda konfor sele almayı açıkçası uzun süredir düşünüyordum. Alternatifler arasında göze çarpan ve kendini ispatlamış gibi görünen ürün ise Airhawk ın hava destekli sele pedi idi. Online motosiklet aksesuarları satan sitelerde genelde 1.000 tl civarında fiyatlara sahip olduğunu gördüğüm ürünü, yurt dışından gelen bir arkadaşım vasıtası ile yaklaşık 40% daha ucuza satın aldım.






Bu yaz gerçekleştirmiş olduğum İzmir-Kaş seyahati başta olmak üzere toplamda 1.300 km kadar kullanma şansım oldu.


Ürün bölümlere ayrılmış hava odalarından oluşan esnek plastik bir ped, dış kılıf ve sele sabitleme kayışlarından oluşuyor. Ben henüz bu kayışları kullanmadım. 








Plastik ped in yan tarafında hava üflemeyi ve hava tahliyesini sağlayan bir valf bulunuyor. Kullanma kılavuzunda maksimum verim için kalçanızın sele ile teması kesecek şekilde minimum hava ile kullanılması öneriliyor. 


İlk oturduğunuzda biraz garip hissediyorsunuz açıkçası. Zira kalçanız sele ile temas etmediği ve sağa sola veya ileri geri hareket edebildiği için, sele üstünde yüzme hissi biraz farklı geliyor en başlarda. Sürüş esnasında bu hareketlerin genel dengeyi ve sürüş konsantrasyonunu nasıl etkileyeceğini merak ediyordum açıkçası. 1.300 km den sonra bunun bir problem olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. Hatta eğlenceli bile diyebilirim.


Peki işe yarıyor mu?


Ben 1 saatlik sürüşler sonrasında genelde kalça uyuşması veya ağrıması problemi yaşardım. Mola verip biraz dinlenince sonraki 1 saatlik sürüş için tazelendikten sonra tekrar gidonun başına geçtiğimde, ilk 5-10 dakikada eski şikayetlerimin devam ettiğine çok şahit olmuşumdur. Bu çerçevede sonraki molalar daha sık ve daha uzun süreli olurdu.


Airhawk kullanınca durum şöyle gerçekleşiyor. Yine 1 saat sonra mola verme ihtiyacı duyuyorum, daha az seviyede de olsa yine kalça uyuşması veya ağrı oluyor. Ama fark şu: kısa bir mola dan sonra (3-5dk) bile tekrar seleye oturduğunuzda, uzun süre problemsiz, ağrısız devam edebiliyorum. Daha sık ve daha uzun molalar verme ihtiyacım olmuyor. Yani kalça ağrısı daha seyrek daha az şiddette oluyor. 


Belirtmem gereken bir diğer konu ise oturuş pozisyonunuzun yükselmesi. Ben 189cm ile airhawk ve sırt yaslama aparatımı kullandığımda biraz motosikletin "üzerine konmuş" gibi oldum. Yani almadan önce, airhawk kullandığınızda kendi motorunuzda oturma pozisyonunuzun ne olacağını denemenizi tavsiye ederim. 







Tavsiye eder miyim? Yani uzun seyahatler için faydalı bir ekipman olduğu ortada. Toto ağrısı  sizin için uzun seyahatlerinizi eziyete çeviren bir şikayetse (benim için öyle idi),kesinlikle tavsiye ederim. Ancak genel şikayetleriniz arasında üst sıralarda değilse, fiyat seviyesini de göz önüne aldığımızda daha öncelikli aksesuarlara bütçe ayırmak daha mantıklı olabilir.






Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Bir sonraki yazıya kadar herkese keyifli ve güvenli sürüşler diliyorum.

Erhan




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder